15 kwietnia – czwartek

Temat dnia: Skąd się bierze prąd?

 

 

Cele ogólne: rozbudzanie zainteresowań technicznych i konstrukcyjnych- tworzenie zamkniętego układu elektrycznego, zapoznanie z odnawialnymi źródłami energii.

 

 „Kto zgadnie?” – zagadka słowna – rodzic w celu wprowadza dziecko w tematykę zajęć odczytuje zagadkę:

„Płynie do wsi i do miasta,
do kuchenki, do żelazka.
Jeśli płynie, to w przewodach,
lecz to wcale nie jest woda.”

 

„Skąd się bierze prąd? – rozwijanie zainteresowań technicznych, poszerzenie wiedzy na temat elektryczności – pogadanka – dziecko wraz z rodzicem siedzą w kole na dywanie. Rodzic za pomocą pytań pomocniczych prowadzi pogadankę: Jak myślisz co to jest prąd? Jak powstaje? W jaki sposób prąd jest dostarczany do naszych domów? Do czego potrzebna jest nam energia elektryczna? 

 

„Pstryk”– wysłuchanie opowiadania, rozmowa na temat jego treści. Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej informacji: jak nazywali się  jego bohaterowie i kim byli, jakie ważne informacje o bezpieczeństwie chłopiec przekazał Juniorowi.

„Pstryk”- Grzegorz Kasdepke

https://www.youtube.com/watch?v=xa-s9C64mZw

 

Książka- Plac Zabaw część 4

KP4 str4.3b- pisanie wyrazów po śladzie, łączenie wyrazów z obrazkami, rysowanie brakującego obrazka.

Książka – Kropki, Kreski I Litery: – KP z literą Z,

 – str. 24- pisanie po śladzie i samodzielnie;

 – str. 24a- rysowanie zebry po śladzie, rysowanie szlaczka- najpierw po śladzie, następnie po kropkach, a na koniec samodzielnie.