15 kwietnia – czwartek
Temat dnia: Skąd się bierze prąd?
Cele ogólne: rozbudzanie zainteresowań technicznych i konstrukcyjnych- tworzenie zamkniętego układu elektrycznego, zapoznanie z odnawialnymi źródłami energii.
„Kto zgadnie?” – zagadka słowna – rodzic w celu wprowadza dziecko w tematykę zajęć odczytuje zagadkę:
„Płynie do wsi i do miasta,
do kuchenki, do żelazka.
Jeśli płynie, to w przewodach,
lecz to wcale nie jest woda.”
„Skąd się bierze prąd? – rozwijanie zainteresowań technicznych, poszerzenie wiedzy na temat elektryczności – pogadanka – dziecko wraz z rodzicem siedzą w kole na dywanie. Rodzic za pomocą pytań pomocniczych prowadzi pogadankę: Jak myślisz co to jest prąd? Jak powstaje? W jaki sposób prąd jest dostarczany do naszych domów? Do czego potrzebna jest nam energia elektryczna?
„Pstryk”– wysłuchanie opowiadania, rozmowa na temat jego treści. Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej informacji: jak nazywali się jego bohaterowie i kim byli, jakie ważne informacje o bezpieczeństwie chłopiec przekazał Juniorowi.
„Pstryk”- Grzegorz Kasdepke
https://www.youtube.com/watch?v=xa-s9C64mZw
Książka- Plac Zabaw część 4
KP4 str4.3b- pisanie wyrazów po śladzie, łączenie wyrazów z obrazkami, rysowanie brakującego obrazka.
Książka – Kropki, Kreski I Litery: – KP z literą Z,
– str. 24- pisanie po śladzie i samodzielnie;
– str. 24a- rysowanie zebry po śladzie, rysowanie szlaczka- najpierw po śladzie, następnie po kropkach, a na koniec samodzielnie.
You must be logged in to post a comment.